“Stap voor stap krijg ik meer rust”

Aan het woord
Maaike van Loon
Opleiding
coaching

Bewust van onbewust gedrag

Maaike van Loon klopte met rugklachten aan bij Medifit – een zusterbedrijf van de KarakterFaculteit. Maar ondanks de behandelingen bleef de pijn aanhouden. Totdat Astrid, haar fysiotherapeut, een duidelijke conclusie trok: zolang je doet wat je deed, houd je wat je had. “Dat zette me aan het denken”, zegt Maaike. “Ik zat niet lekker in mijn vel en was vooral thuis onrustig. Ik zag altijd rommel en dingen die nog moesten gebeuren. Dus besloot ik een kennismakingsgesprek bij de KarakterFaculteit te plannen.”

“Dat gesprek was zó confronterend…”, vertelt ze verder. “Ik schrok van de spiegel die de coach me voorhield, maar ik besefte ook: hier moet ik iets mee.” Sindsdien traint Maaike op basis van haar karakterstijlen met personal trainer Teun. Die bootst thuissituaties na met sportieve oefeningen. “Daardoor word ik me bewust van onbewust gedrag en leer ik met valkuilen omgaan. Ook krijg ik inzicht in wat mijn gedrag bij een ander teweegbrengt.”

“Het is zonde om niet gelukkig te zijn”

‘Investeer in jezelf’

Maaike is er nog niet, maar ze geeft wel aan dat het traject haar al veel heeft gebracht. “Stap voor stap krijg ik meer rust. Ik hoef niet meer per se altijd door te gaan. En ik ga vaker voor wat ik wil. Daardoor voel ik me ook beter. Of dit een aanrader is voor anderen? Jazeker. Je leeft immers maar één keer. Het is zonde om niet gelukkig zijn. Ik zou zeggen: zorg goed voor jezelf door te investeren in persoonlijke ontwikkeling!”