“Nog meer inzicht:
dat is de grootste winst”

Aan het woord
Sandra van Loosbroek

Zelf groeien én een ander verder brengen

Een oefentraject vanwege bekkeninstabiliteit, fysiotherapie en gewoon lekker sporten. Vanwege verschillende redenen komt Sandra van Loosbroek al een hele tijd over de vloer bij Medifit en M-fit – zusterbedrijven van de KarakterFaculteit. Inmiddels traint ze op basis van haar karaktereigenschappen, omdat dit ook helpt om te gaan met lichamelijke klachten. Ze weet bijvoorbeeld hoe ze signalen herkent én erkent. “Mijn lijf vraagt om fysieke oefeningen, maar ik heb ook een spiegel nodig voor m’n gedrag”, aldus Sandra. “Ik moet namelijk leren omgaan met valkuilen.”

Sinds ze dit traject volgt, lukt het Sandra om vaker haar grenzen te bewaken. Voorheen voelde ze die niet eens. Toen de kans zich voordeed om de opleiding Persoonlijk Leiderschap te volgen, aarzelde ze dan ook geen moment. “Nog meer inzicht: dat is voor mij de grootste winst”, blikt ze terug. “In mijn gedrag, maar ook in dat van anderen. Dat komt goed van pas, want ik werk als coachend adviseur. Nu heb ik extra begrip, pas ik communicatie nog bewuster aan en heb ik nog betere interactie.”

“Doordat je ervaart wat je onbewust doet, steek je er echt wat van op”

Superwaardevol

De kracht van de KarakterFaculteit staat voor Sandra als een paal boven water. Dat zijn de bewegingsvormen en oefeningen die gedrag duidelijk maken. Doen dus. “Doordat je ervaart wat je onbewust doet, steek je er echt wat van op. En die kennis kun je inzetten om met zwakke punten om te gaan en sterke eigenschappen te ontwikkelen. Kortom: je leert hoe je kunt groeien én hoe je een ander verder kunt brengen. Dat is voor iedereen superwaardevol!”