“De nuchtere, praktische benadering is erg fijn”

Aan het woord
Jeroen Janssen
Bedrijf
Janssen Schilders

Meer structuur, zelfkennis en begrip

Als eigenaar van Janssen Schilders, een bedrijf met 21 man sterk, had Jeroen Janssen het soms té druk. Telefoontjes en offerteaanvragen bleven lang onbeantwoord en de administratie stapelde zich maar op. Maar ook deze werkzaamheden moest Jeroen een keer afvinken. “Dus deed ik dat ’s avonds of in het weekend”, vertelt hij. “Maar dat ging ten koste van de tijd met mijn gezin. Toen ik hierover sparde met Mireille van de KarakterFaculteit, kwamen er meer verbeterpunten naar boven. Onze conclusie: we gaan het complete bedrijf optimaliseren.”

Stap één: Linda werd aangenomen als administratief collega. Op basis van haar karaktereigenschappen, zodat ze Jeroen perfect aanvult. Stap twee: gesteund door een SLIM-subsidie begonnen we een begeleidingstraject. Met als doel om medewerkers vanuit de karakterstijlen in hun kracht te zetten. “We leerden over onze sterktes en zwaktes én over die van de ander”, aldus Jeroen. “Daardoor kunnen we beter communiceren en samenwerken. Ook heeft één van mijn twee zoons, die allebei uitvoerder zijn, individuele trainingen gekregen om zich versneld te ontwikkelen.”

“We kunnen nu beter communiceren en samenwerken”

Niet om de hete brij heen

Het resultaat? Een professioneler familiebedrijf, de juiste balans tussen werk en privé, en een betere omgang met elkaar. Ook thuis. Jeroen: “Het heeft Janssen Schilders en elke deelnemer individueel veel gebracht. De nuchtere, praktische benadering daarbij was erg fijn: bij de KarakterFaculteit draaien ze niet om de hete brij heen. En de persoonlijke inzichten en handvatten hebben ze ons vooral gegeven door te doen en te ervaren. Dat past ons veel beter dan alleen praten!”